Postat: | kategori: Allmänt

Long May She Reign

Är det någon mer än jag som kollar/börjar kolla på Reign. Jag började i Söndags och har redan sätt alla elva avsnitt minst tio gånger. Tycker den är riktigt bra. Ni som inte har sätt serien fast vill, här kommer en snabb handling utav det jag har förstått att det handlar om. Det utspelar sig från 1557, Frankrike.
 
Mary, Queen Of Scots har vart gömd i Frankrike på ett sammankomst/kloster sen hon var 9 år då hon behövde fly för att skydda sig mot engelskmännen som ville ta över hennes tron och land. Hon har vart förlovad till den framtida kungen av Frankrike sen hennes födsel och i väntan på att få återvända till det Franska hovet. Efter att engelskmännen försökte förgifta henne får hon efter lång väntan återvända till det franska hovet. Då hon är 15 år. På slottet finns många mörka hemligheter och fiender gömmer sig.
 

Varför jag gillar den här serien är för att det är historia, bra musik och ja har alltid älskat filmer som utspelar sig från den här tiden. Tycker det är synd att det bara precis har börjat för det finns få avsnitt. Men jag väntar med spänning. Ni vet säkert att Reign sänds på The CW precis som TVD, dessutom timmen efter TVD tror jag.
 
Varför jag berättar om detta är för att jag undrar om det finns några bra bloggar som handlar om Reign och om ni kanske vet någon/några. Funderar på om jag kanske ska skaffa en?...skulle ni läsa den då?
 
Btw så shippar jag Mary och Francis (framtida kungen).
Sebastian/Bash/Bastard (Francis halvbror), Mary, Francis
 
bildkälla

Comments

Anonym säger:

Ja! Fast det hade varit kul om det kom nån blogg om nån sångare från dig, typ selena eller miley eller demi?!

Svar: Jag har ingen speciell favorit sångare utan jag lyssnar på allt i stort sett och jag tycker att det är mycket roligare om man bloggar om något som man gillar, har passion för och beundrar. :) men ja, vi får se hur det blir i framtiden!
Amalia Wahlberg

Postat: -


Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback